border

Monteur als ambassadeur

Als monteur ben je specialist op je vakgebied, maar ben je ook het visitekaartje van je organisatie. De training 'monteur als ambassadeur' is de training voor de monteur die meer dan monteur wil zijn. 

 

Deze training leert je hoe wederzijds begrip ontstaat door de juiste toon aan te slaan, door de juiste vragen te stellen en inlevingsvermogen te tonen. Door inzicht te krijgen in de beleving en belangen van de klant ben je in staat om de klantcontacten effectief te sturen.  

  • Doel cursus

    Na afloop van deze training beschik je over de volgende vaardigheden en competenties:

     

    - Heb je inzicht in aspecten die de communicatie met je klanten en collega’s verbeteren;

    - Ben je in staat goed te luisteren naar de behoeften en de vraag van je klant.

    - Krijg je praktische handvatten om je eigen beeldvorming te checken met de boodschap van de (interne) klant, waardoor je de klant beter begrijpt;

    - Krijg je de verwachtingen naar elkaar duidelijk en kun je hier heldere afspraken over maken (SMART).

    - Weet je de balans te krijgen tussen altijd klaar staan voor de ander, maar kun je ook een ‘goede’ nee ‘verkopen.

    - Heb je meer inzicht in de commerciële kansen

    - Ben je in staat om moeilijke gesprekken om te buigen naar een professionele  klantgerichte sfeer.

    - Heb je inzicht in hoe je een klacht op een professionele manier afhandelt. 

     

     

  • Inhoud cursus

    Tijdens de training worden de volgende onderwerpen behandeld:

     

    - Ken je klant: om klantgericht te werken is het belangrijk te onderscheiden wie je klant is en welke soort interne klanten je hebt.

    - Wat is klantgerichtheid en wat betekent klantgerichtheid voor je handelwijze/gedrag, de do’s en de dont’s.

    - Het communicatieproces; hoe werkt het?

     - Vaardigheden voor het effectief communiceren: door de ander vragen te stellen en goed te luisteren kom je erachter hoe de ander denkt.

    - Informatie op een duidelijke wijze overbrengen.

    - Het komen tot afspraak is afspraak.

    - Herkennen van commerciele mogelijkheden;

    - Omgaan met verschillende type mensen.

    - Omgaan met kritiek, klachten en verwijten.

  • Lesmateriaal

    Tijdens de training wordt lesmateriaal uitgereikt. 

  • Planning

    De eerstvolgende training Monteur als Ambassadeur vindt plaats op 19 en 26 juni 2019 van 8:00 tot 16:00.

  • Afronding

    Na afronding van de training ontvang je bij voldoende inzet, aanwezigheid (80%) en vorderingen een verklaring van deelname.

  • Locatie

    De cursus wordt georganiseerd bij Studium, Zuidwenk 45C, 3751CB in Bunschoten.

divider

Meld je hieronder direct aan voor de opleiding monteur als ambassadeur.

Je gegevens
Adres- en contactgegevens
Startdatum

Bij aanmelding ga je akkoord met de Algemene Voorwaarden van Studium BV

Ik heb het privacybeleid van Studium gelezen en ga hiermee akkoord.

Velden met * zijn verplicht